တို႔အၾကား တိုင္းႏွစ္ခု ၏ ထိစပ္မႈေနရာ ၊ ဧရာ၀တီျမစ္ကမ္းပါး ေပၚတြင္ တည္ရွိေသာ
အေကာက္ေတာင္ မွာ ယခုအခါဘုရားဖူး ခရီးသြားမ်ား စိတ္၀င္စားမႈမ်ားျပားစြာ သြားေရာက္
ၾကေသာ ေဒသတစ္ခုျဖစ္လာခဲ့ပါသည္။
ထိုသည္မွာလည္း အျခားေဒသမ်ားတြင္ ေတြ႕ျမင္ရခဲလွေသာ ဧရာ၀တီျမစ္ကမ္းပါးေဘးရွိ
ေတာင္ကမ္းပါးယံ၌ ဗုဒၶ႐ုပ္ပြားေတာ္ အဆူဆူ ပံုေတာ္ အမ်ိဳးမ်ိဳးျဖင့္ ၾကည္ညိဳသပၸါယ္ဖြယ္ ၊
အံ့ၾသခ်ီးၾကဴးဖြယ္ေကာင္းေလာက္ေအာင္ ထုဆစ္ထားမႈမ်ားကို ဖူးေမွ်ာ္ႏိုင္ၾကသျဖင့္
ခရီးသြားမ်ားအဖို႔ တစ္ကူးတစ္က သြားေရာက္ ဖူးေမွ်ာ္ၾကရျခင္း ျဖစ္ပါသည္။
ျပည္ၿမိဳ႕မွ ေန၍ ဧရာ၀တီျမစ္ကို န၀ေဒးတံတားမွ ျဖတ္သန္းၿပီး အေကာက္ေတာင္ရွိရာ
ထံုးဘိုၿမိဳ႕သို႔ တစ္နာရီေက်ာ္ေလာက္ ကားေမာင္းသြားရပါသည္။ထံုးဘိုၿမိဳ႕သို႔ေရာက္လွ်င္
ျမစ္ကမ္းေဘးရွိ ေမာ္ေတာ္ဆိပ္မွ ေမာ္ေတာ္မ်ားျဖင့္ အေကာက္ေတာင္ ရွိရာသို႔
ေရလမ္းခရီးမွ သြားေရာက္ႏိုင္ပါသည္။
(ဧရာ၀တီျမစ္ျပင္ဘက္မွ ဖူးေတြ႔ရေသာ ေတာင္နံရံေပၚမွ ဗုဒၶ႐ုပ္ပြားေတာ္မ်ား)
ကုန္းလမ္းခရီး ရွိေသာ္လည္း ယခုအခါ
လမ္းၾကမ္းေနသလို ၊ ကုန္းလမ္းမွသြားလွ်င္ ျမစ္ကမ္းေဘး ေက်ာက္နံရံေပၚမွ
ထြင္းထုထားေသာ ရုပ္ပြားေတာ္မ်ားကို ဖူးေမွ်ာ္ခြင့္ ရမည္ မဟုတ္ပါ။
ေတာင္ေပၚမွ နံရံထြင္း ရုပ္ပြားေတာ္မ်ားကိုသာ ဖူးေမွ်ာ္ရမွာပါ။
(ဧရာ၀တီျမစ္ျပင္ဘက္မွ ဖူးေတြ႔ရေသာ ေတာင္နံရံေပၚမွ ဗုဒၶ႐ုပ္ပြားေတာ္မ်ား)
ထို႔ေၾကာင့္ ေရလမ္းခရီး
မွ သြားျခင္းသည္သာ နံရံကပ္ ဗုဒၶရုပ္ပြားေတာ္ အစံုအလင္ကို ဖူးေမွ်ာ္ခြင့္ ရမည္ျဖစ္ပါသည္။
(ဧရာ၀တီျမစ္ျပင္ဘက္မွ ဖူးေတြ႔ရေသာ ေတာင္နံရံေပၚမွ ဗုဒၶ႐ုပ္ပြားေတာ္မ်ား)
အေကာက္ေတာင္ ႏွင့္ ပတ္သက္သည့္ သမိုင္းေၾကာင္း အဆိုမ်ားမွာ
ကုန္းေဘာင္ေခတ္ေနွာင္းပိုင္း မင္းတုန္းမင္းလက္ထက္တြင္ ၿမိဳ ႔ေတာ္၀န္ဦးေကာက္ရ ဆိုသူကို အေကာက္ေတာင္ေၿခတြင္ အေကာက္ရံုးဖြင္႔ေစၿပီး ၿမစ္အတြင္း အစုန္ဆန္သြားလာေနေသာ ေလွသေဘၤာမ်ားကို အခြန္ေကာက္ခံေစသည္ကုိ အစဲြၿပဳ၍ အေကာက္ေတာင္ဟု အမည္တြင္သည္ဟု သိရသည္။ထို႔အၿပင္ တစ္ခ်ိဳ႕အဆိုမူကြဲအရ အေကာက္ေတာင္ဟုအမည္မတြင္ခင္က ရတနာပံုစေတာင္ဟု အမည္တြင္သည္။
ၿမတ္စြာဘုရားေက်းမင္းၿဖစ္ေတာ္မူစဥ္ ထိုေတာင္ေပၚရွိ သစ္သီးသစ္ဥမ်ားက ခ်ိဳၿမိန္အရသာရွိ၍ အစာေကာက္သည္ကုိ အစဲြၿပဳကာ အစာေကာက္ေတာင္ဟုေခၚရာမွ ကာလ ေရြ႔လ်ားကာ အေကာက္ေတာင္ ဟု တြင္သည္ဟုလညး္ သိရပါသည္။
(ဧရာ၀တီျမစ္ျပင္ဘက္မွ ဖူးေတြ႔ရေသာ ေတာင္နံရံေပၚမွ ၿခံဳႏြယ္မ်ားပိတ္ေနေသာ ဗုဒၶ႐ုပ္ပြားေတာ္မ်ား)
ေတာင္နံရံေပၚမွ ထြင္းထုထားေသာ ဗုဒၶရုပ္ပြားေတာ္မ်ား၏ အဦးအစမွာ
ဧရာဝတီျမစ္အတြင္း အစုန္အဆန္ကူး သန္းသြားလာေနေသာ ေလွေဖာင္ မ်ားသည္
အခြန္ေပး ေဆာင္ရန္အတြက္ အေကာက္ဆိပ္ တြင္ ခရီးတစ္ေထာက္ နားရင္း ပန္းပု
ဝါသနာသူမ်ားက ေက်ာက္ေတာင္နံရံတြင္ ဗုဒၶ႐ုပ္ပြားေတာ္မ်ား စတင္ထြင္းထု
ပူေဇာ္ခဲ့သည္ဟု မွတ္ သားရပါသည္။
(ေတာင္ေျခမွ ေမာ္ေတာ္ဆိပ္ ႏွင့္ ေတာင္တက္လမ္း)
အစပိုင္းတြင္ ပန္းပုဝါသနာရွင္ ေက်ာက္ဆစ္ပညာ ရွင္ တစ္ဦးႏွစ္ဦးက ႐ုပ္ပြားေတာ္မ်ား
စတင္ထြင္းထုေသာ္ လည္း ေနာက္ပိုင္း တြင္ ေဒသေပါင္းစုံမွ ပညာရွင္ေပါင္းစုံ
ေရာက္လာသျဖင့္ ႐ုပ္ပြားေတာ္မ်ား တျဖည္းျဖည္းမ်ားျပား လာျခင္းျဖစ္ႏုိင္ပါသည္။
(ေတာင္တက္လမ္းတြင္ ဖူးျမင္ရေသာ ရုပ္ပြားေတာ္မ်ား)
ျမင့္မား မတ္ေစာက္ေသာ ေတာင္နံရံတြင္ ႐ုပ္ပြားေတာ္အမ်ဳိးမ်ဳိး ထုဆစ္ထားသည္မွာ
အလြန္အံၾသဖြယ္ေကာင္းၿပီး ေရွးျမန္မာႀကီးမ်ား ၏ ေက်ာက္ဆစ္ ပညာႏွင့္ ဘာသာေရး
စိတ္ဓာတ္ကို မေလးစားဘဲမေနႏုိင္ ေအာင္ျဖစ္မိပါသည္။
(ေတာင္တက္လမ္းတြင္ ဖူးျမင္ရေသာ ရုပ္ပြားေတာ္မ်ား)
ေတာင္နံရံတြင္ ပ်ားအုံသဖြယ္
ဂူ ေပါက္ေလးမ်ား ျပဳလုပ္ၿပီး ႐ုပ္ပြားေတာ္မ်ားထုဆစ္ျခင္းမွာ အလြန္ခက္ခဲၿပီး ဝါးၿငိမ္းမ်ား
ဆင္၍ သက္စြန္႔ႀကိဳးပမ္း ေဆာင္ ရြက္ ၾကရျခင္းျဖစ္ပါသည္။
ေႏြရာသီတြင္ေရက်ေသာေႀကာင္႔ နီးနီးကပ္ကပ္ မဖူးၿမင္ရဘဲ မိုးအခါ ေရတက္ခ်ိန္တြင္ အနီးကပ္ဖူးၿမင္နိုင္သည္။
(ဘုရားဖူးမ်ား၏ ယၾတာသေဘာ လုပ္ေဆာင္ထားမႈမ်ား)
(ေတာင္တက္လမ္းတြင္ ဖူးျမင္ရေသာ ရုပ္ပြားေတာ္မ်ား)
(ေတာင္တက္လမ္းတြင္ ဖူးျမင္ရေသာ ရုပ္ပြားေတာ္မ်ား)
အေကာက္ေတာင္ရွိ ထုံး ေက်ာက္လႊာမ်ားသည္ ေက်ာက္ကုတ္ေက်ာက္လႊာဆင့္မ်ားျဖစ္ၿပီး
ဘူမိသက္တမ္းတစ္ခုတြင္ ပင္ လယ္ေရ တိမ္ပိုင္းအျဖစ္ အနည္က် ၿပီး ေနာက္
ဧရာဝတီေက်ာက္လႊာ စုမွ ျပတ္က်န္ရစ္ခဲ့ျခင္းျဖစ္သည္ ဟု ဘူမိေဗဒပညာရွင္ေမာ္ေရး
စတူးဝပ္ က ေျပာခဲ့ေၾကာင္း သိရပါသည္။ သဲေက်ာက္မ်ား၊ ေရွးလ္ ေက်ာက္မ်ား၊
ထုံးေက်ာက္မ်ား ေရာစပ္ပါဝင္သျဖင့္ ပန္းပုဆရာမ်ား အလြယ္ တကူ ထုဆစ္ႏုိင္ခဲ့သည္
ဟုလည္း မွတ္ခ်က္ေပးထား ေၾကာင္း မွတ္သားရဖူးပါသည္။
(ပ်က္စီးစ ျပဳလာေသာ ရုပ္ပြားေတာ္မ်ား)
ဗုဒၶတစ္ေထာင္ အေကာက္ေတာင္ဟု အမည္တြင္ခဲ့ေသာ္လည္း ႏွစ္ကာလ ၾကာျမင့္ျခင္း၊
စနစ္တက် ထိမ္းသိမ္းမႈ အားနည္းခဲ့ျခင္း ၊ ျမစ္ကမ္းေဘး အမိုးအကာမဲ့ တြင္ တည္ရွိ
ေနေသာေၾကာင့္ ေနဒဏ္၊ေလဒဏ္၊ ႏွင့္ ေရဒဏ္တို႔ေၾကာင့္ တျဖည္းျဖည္း ေလ်ာ့နည္း
ေပ်ာက္ကြယ္ေနခဲ့ရပါသည္။ ပ်က္စီးခဲ့ၿပီးေသာ ႏွင့္ ပ်က္စီးေနစဲ ဘုရားရုပ္ပြားေတာ္
အမ်ားအျပားကိုလည္း ေတြ႕ျမင္ခဲ့ရပါသည္။
(ပ်က္စီးစ ျပဳလာေသာ ရုပ္ပြားေတာ္မ်ား)
၂ဝဝ၇ ခုႏွစ္တြင္ ေရွးေဟာင္းသုေတသနဌာနမွ တာဝန္ရွိသူမ်ားလာေရာက္
ေလ့လာေသာအခါ နံရံကပ္ ႐ုပ္ပြားေတာ္အဆူ ၁ဝဝဝ မျပည့္ေတာ့ဘဲ ၃၇ဝ သာ
က်န္ေတာ့ ေၾကာင္းသိရပါသည္။ ကုန္းေဘာင္ ေခတ္တြင္ ထုလုပ္ ခဲ့ေသာ ေရွးေဟာင္း
ဗုဒၶ႐ုပ္ပြားေတာ္မ်ား ဤကာလအတြင္း ၆ဝဝ ေက်ာ္ပ်က္ စီးသြားျခင္းသည္ ဘာသာေရး
အရ ဆုံး႐ႈံးျခင္းျဖစ္ သလုိ ေရွးေဟာင္း သုေတသန က႑အတြက္လည္း
ဆုံး႐ႈံးမႈျဖစ္ေၾကာင္း ထင္ရွားပါသည္။ အစားထုိးမရေသာ ဆုံး႐ႈံးမႈျဖစ္ပါသည္။
(ေတာင္ေပၚမွ ေရႊျမင္းတင္ေစတီ)
အေကာက္ေတာင္ရင္ၿပင္ေပၚတြင္ ေစတီတစ္ဆူရွိရာ ထိုေစတီ၏ဘဲြ႔ေတာ္မွာ “ ေရႊၿမင္တင္” ေစတီၿဖစ္သည္။ လြန္ခဲ႔ေသာနွစ္ေပါင္း၂၀၀၀ ေက်ာ္က သီရိတံခြန္မင္းႀကီး အုပ္စိုးစဥ္ ထိုမင္းသည္ ဘုန္းတန္ခိုးနွင္႔ၿပည္႔စံုေသာေႀကာင္႔ သိႀကားမင္းကပင္ ၿမတ္စြာဘုရား၏ သရီရဓါတ္ေတာ္၃ဆူကိုလာေရာက္ဆက္သရသည္။ ထိုအခါ ထိုဓါတ္ေတာ္၃ဆူကို မင္းႀကီးက သားေတာ္အႀကီးမဟာပံုစမင္းသားကို တစ္ဆူေပးကာ ရတနာပံုစေတာင္ေပၚသို႔ သားေတာ္အႀကီးက သိေႏၶာ၀ၿမင္းေပၚတင္၍လႊတ္လိုက္ကာ ေစတီတည္ေသာေႀကာင္႔ “ ေရႊၿမင္းတင္ ” ဟု တြင္ရာမွ ယခုအခါ “ ေရႊၿမင္တင္ ” ၿဖစ္လာခဲ႔သည္ဟု သိရပါသည္။ ထို႔ၿပင္သားေတာ္လတ္ စူ႒ာပံုစမင္းသားကုိလညး္ ဓါတ္ေတာ္တစ္ဆူေပးရာ သားေတာ္အလတ္က ရတနာပံုစေတာင္၏ေတာင္ဘက္၁ ဖာလံုအကြာတြင္ ေစတီတစ္ဆူ ၊ သားေတာ္အငယ္ သံပံုစကိုလည္း ဓါတ္ေတာ္တစ္ဆူေပးရာ ေၿမာက္ဘက္ ၁ ဖာလံုအကြာတြင္ ေစတီေတာ္တစ္ဆူစီ အသီးသီး တည္ႀကသည္ ဟု သိရပါသည္။
(အေကာက္ေတာင္ တည္ရွိရာ ေတာင္ကုန္းတန္းပါ)
(ေတာင္ေပၚမွ ျမင္ရေသာ ဧရာ၀တီျမစ္ျပင္က်ယ္ ႐ႈခင္း)
အျခားေသာ စိတ္၀င္စားဖြယ္ရာမ်ားႏွင့္ ေရတံခြန္ကဲ့သို႔ သဘာ၀အလွမ်ားလည္းရွိပါေသးသည္။
ထို႔ျပင္ ပဲခူးတိုင္း ထံုးဘိုၿမိဳ႕သည္ ကၽြန္ေတာ္တို႔ျမန္မာႏိုင္ငံ၏ အာဇာနည္ပုဂၢိဳလ္ တစ္ဦးျဖစ္သူ
သခင္ျမ၏ ေမြးရပ္ေျမ ျဖစ္ပါသည္။ ျမစ္ဆိပ္သို႔သြားရာလမ္းတြင္ အာဇာနည္ သခင္ျမ ၏
ရုပ္ထုကိုလည္း ထုလုပ္ထားပါသည္။
(ေတာင္ေပၚတြင္ အမွတ္တရ)
ထို႔ေၾကာင္း သူငယ္ခ်င္းတို႔အေနျဖင့္ ပဲခူးတိုင္း ျပည္ၿမိဳ႕ဘက္ ႏွင့္ ဧရာ၀တီတိုင္း ႀကံခင္းၿမိဳ႕သို႔
ေရာက္လွ်င္ အေကာက္ေတာင္ ရွိ ေတာင္ကမ္းပါးယံတြင္ ၾကည္ညိဳဖြယ္ေကာင္းလွေသာ ဗုဒၶရုပ္ပြားေတာ္မ်ားကို
သြားေရာက္ ဖူးေမွ်ာ္ရင္း သဘာ၀ အလွအပမ်ားကိုလည္း ခံစားႏိုင္ၾကပါေစ လို႔ တိုက္တြန္းရင္း….
သူငယ္ခ်င္းတို႔ ေပ်ာ္ရႊင္ခ်မ္းေျမ႕ၾကပါေစ .................. ေနခရမ္း
No comments:
Post a Comment
COMMENT ေလးမ်ားေပးၿပီး ေဆြးေႏြးေပးပါအံုး...
COMMENT ေပးရန္blogger အေကာင့္ျဖင့္ျဖစ္ေစ၊
Name/ URL(လိပ္စာတစ္ခုခု)ျဖင့္ျဖစ္ေစ၊ အမည္မေဖာ္လိုလွ်င္
Anonymous ျဖင့္ျဖစ္ေစ ေဆြးေႏြးနိုင္ပါသည္။