ရွမ္းျပည္နယ္ ဓႏုကိုယ္ပိုင္အုပ္ခ်ဳပ္ခြင့္ေဒသ ၊ ပင္းတယၿမိဳ႕ရွိ ေရႊဥမင္ လႈိဏ္ဂူ
အေၾကာင္းတင္ျပေပးခ်င္ပါသည္။ ရွမ္းျပည္နယ္ ေတာင္ပိုင္း ေအာင္ပန္းၿမိဳ႕မွ
တဆင့္ ေအးခ်မ္းသာယာလွေသာ ပင္းတယၿမိဳ႕ေလးသို႔ သြားေရာက္ရမည္ျဖစ္ပါသည္။
ပင္းတယၿမိဳ႕ဆိုသည္ႏွင့္ ရာဇ၀င္လာ ပုန္းတလုတ္(ဘုတ္တလုတ္) ေရကန္ႀကီး ၊
အရိပ္အာ၀ါသေကာင္းၿပီး ႀကီးမားလွေသာ ေညာင္ၾကတ္ပင္တန္းမ်ား ႏွင့္အတူ
ေစတီပုထိုး ရုပ္ပြားေတာ္မ်ားစြာႏွင့္ သမိုင္း၀င္ ေရႊဥမင္လႈိဏ္ဂူတို႔ကို တစ္ပါတည္း
ေျပးျမင္ျဖစ္ၾကပါသည္။ေရႊဥမင္ဂူအေၾကာင္း အရင္ ၾကည့္လိုက္ရေအာင္ေနာ္။
ပင္းတယၿမိဳ႕သည္ ပင္လယ္ေရမ်က္ႏွာျပင္ အထက္ ၃၈၈၀ ေပျမင့္ပါသည္။
ေရႊဥမင္လႈိဏ္ဂူေတာ္သည္ ဂူေပါက္ ၃ ခုရွိရာ ေတာင္ဘက္အက်ဆံုး ႏွင့္ အျမင့္ဆံုး
ဂူေပါက္မွာ ပင္လယ္ေရမ်က္ႏွာျပင္ထက္ ေပေပါင္း ၄၉၇၀ ေပအျမင့္တြင္ တည္ရွိပါသည္။
ပင္းတယၿမိဳ႕မွ အေနာက္ေတာင္ဘက္ တစ္မိုင္ခန္႔အကြာ တြင္ေစာငး္တန္းအသြယ္သြယ္၊
ေရႊေရာင္တ၀င္း၀င္းျဖင့္ ေရႊဥမင္ လႈိဏ္ဂူႏွင့္ ဘုရားေစတီမ်ားကို ေတြ႔ျမင္ႏိုင္ပါသည္။
ဓာတ္ေလွကား အေဆာက္အဦႏွင့္ ကြယ္ေနပါသည္။
ႏိုင္ၿပီး ဓာတ္ေလွကားမေရာက္ခင္ အ၀င္၀ေနရာတြင္ ႀကီးမားလွေသာ ပင္းတယၿမိဳ႕
သမိုင္းႏွင့္ ဆက္စပ္ေနေသာ ကုမၼာဘယမင္းသား ႏွင့္ ပင့္ကူႀကီး ရုပ္တုအႀကီးႀကီးကို
ေတြ႔ျမင္ရပါသည္။ တစ္ခ်ိဳ႕ကေတာ့ သုဓႏုမင္းသားရုပ္တုဟုေျပာၾကပါသည္။
ပံုျပင္မ်ားေရာစပ္သြားျခင္းျဖစ္ႏိုင္ပါသည္။ ပင္းတယၿမိဳ႕သမိုင္းႏွင့္ ေရႊဥမင္ဂူသမိုင္းမွာ
ယခုေညာင္ေရႊနယ္ ဗာရာျပည္မင္းႀကီး၏သား ကုမၼာဘယမင္းသား ေတာကစားထြက္ရာ
မွ နဂါးကို ဂဠဳန္ခ်ီသည္ကို ေတြ႕သျဖင့္ ဂဠဳန္ကို ေလးျဖင့္ပစ္သတ္လိုက္ပါသည္။
ထိုဂဠဳန္ေသၿပီး ပင္းကူႀကီးျဖစ္သြားပါသည္။ ပင့္ကူႀကီးသည္ ေတာင္ေျခပုန္းတလုတ္ေရကန္ႀကီး
သို႔ေရကစားလာေသာ ေငြေတာင္နတ္မင္းႀကီး၏ သမီး ခုႏွစ္ေဖာ္ကို ဖမ္းၿပီး ေက်ာက္ဂူအတြင္း
ပိတ္ကာ ဖမ္းထားပါသည္။ ထိုပင့္ကူကို မင္းသားမွ ေလးျဖင့္ပင္ သတ္ရျပန္ပါသည္။
ထို႔ေၾကာင့္ ပင့္ကူရ မွ ကာလၾကာၿပီး ပင္းတယ အမည္သြင္လာေၾကာင္း ပါးစပ္ပံုျပင္
ေျပာစမွတ္ျပဳၾကပါသည္။ ခိုင္မာျခင္းမရွိသလို ေဒါက္တာသန္းထြန္း၏ သမိုင္းစာအုပ္ႏွင့္
ျမန္မာ့စြယ္စံုက်မ္းတြင္ ရွမ္းမ်ားကေပးေသာ ၿမိဳ႕အမည္ျဖစ္ေၾကာင္း ပံုျပင္ႏွင့္မဆိုင္ေၾကာင္း
ဆိုၾကပါသည္။ပံုျပင္မွာလည္း အမ်ိဳးမ်ိဳး မူကြဲၾကပါေသးသည္။ ပင့္ကူေသၿပီး နတ္သမီး ၇ ေဖာ္မွ
အငယ္ဆံုးရွင္မိယာႏွင့္ လက္ထပ္ပံုေတြ စသည္ျဖင့္ မူကြဲမ်ားစြာရွိပါသည္။ သုဓႏုမင္းသားႏွင့္
ေဒြးမယ္ေနာ္ ဇာတ္ႏွင့္ ေပါင္းကူးသြားျခင္း ျဖစ္ႏိုင္ပါသည္။
ပင္းတယၿမိဳ႕ကို အေပၚစီးမွ လွပစြာေတြ႕ျမင္ႏိုင္ပါသည္။
ေစာင္းတန္းမ်ားမွာ သံေစာင္းတန္းမ်ားျဖစ္ၿပီး မႏ ၱေလးေတာင္ သံေစာင္းတန္းႏွင့္ ပံုစံ
တူေနပါသည္။ အမွန္မွာလည္း သီေပါမင္းလာလွဴထားေသာ သစ္သားေစာင္းတန္း
မီးေလာင္သြားသျဖင့္ ယခုသံေစာင္းတန္းကို မႏ ၱေလးေတာင္မွ ရေသ့ႀကီး ဦးခႏ ၱီကို
ပင့္ဖိတ္ၿပီး နည္းနာယူကာ အသစ္တည္ေဆာက္ထားေၾကာင္း သိရပါသည္။
သံေစာင္းတန္းႀကီးမ်ားကို ၁၉၂၇ တြင္ စတင္တည္ေဆာက္ခဲ့ၿပီး ၁၉၃၃ တြင္ ၿပီးစီးခဲ့ပါသည္။
ထိုဂူေပါက္မွာလည္း ယခင္က ၆ ေပ ေလာက္ပဲက်ယ္ပါသည္။ ေနာက္ပိုင္းမွ ယခုျမင္ရသည့္
ပမာဏေရာက္ေအာင္ ခ်ဲ႕ခဲ့ျခင္းျဖစ္ပါသည္။
ရုပ္ပြားေတာ္မ်ားကို ဖူးျမင္ရပါသည္။ထိုေရႊဥမင္ ဂူဘုရားမ်ားကို အေသာကမင္းႀကီး တည္ခဲ့ျခင္း
ဟုဆိုၾကသလို ပုဂံေခတ္ အေလာင္းစည္သူမင္းႀကီးမွ ျပန္လည္ျပဳျပင္ ခဲ့သည္ဟု ဆိုၾကပါသည္။
သမိုင္းပညာရွင္မ်ားကမူ ၁၈ ရာစု လက္ရာ ရုပ္ပြားေတာ္မ်ားကို အမ်ားအျပားေတြ႔ျမင္ရသျဖင့္
၁၈ရာစု အလယ္ေလာက္က စတင္ၿပီး ရုပ္ပြားေတာ္မ်ားထားရွိ ပူေဇာ္ခဲ့ၾကေၾကာင္း ဆိုၾကပါသည္။
ဖူးေမွ်ာ္ရမွာပါ။
ေရႊဥမင္ဂူမ်ားသည္ ထံုးေက်ာက္ေတာင္မ်ားတြင္ သဘာ၀ျဖစ္တည္ေနၾကျခင္း ျဖစ္ၿပီး
ဘူမိေဗဒသက္တမ္း အရ အႏွစ္ သန္း ၂၀၀ ေလာက္ရွိၿပီဟု ခန္႔မွန္းၾကပါသည္။
ဘုရားရုပ္ပြားေတာ္ ႏွင့္ ေစတီေပါင္း ၈၀၉၄ ဆူ ရွိသည္ဟု မွတ္သားခဲ့ရပါသည္။
ဘုရားရုပ္ပြားေတာ္မ်ားမွာ ၁၈ ရာစု အလယ္ေခတ္ လက္ရာ မ်ားမွသည္ ေခတ္အဆက္ဆက္
ရုပ္ပြားေတာ္မ်ားကို ဖူးျမင္ရပါသည္။
တစ္ေခတ္တစ္ခါက ထြန္းကားခဲ့ေသာ မံဘုရား ရုပ္ပြားေတာ္မ်ားကိုပါ ဖူးေမွ်ာ္ႏိုင္ပါသည္။
အၿမဲစိုစြတ္ေနတတ္သျဖင့္ ေရႊခ်၍မရဟု သိရပါသည္။ ၄၊၅ ႀကိမ္ေလာက္ ေရႊခ်
ဖူးေသာ္လည္း မၿမဲပါ။ လက္ႏွင့္အသာပြတ္လိုက္သည္ႏွင့္ ျပန္၍ ကြာသြားသည္ဟုသိရပါသည္။
ဘုရားရုပ္ပြားေတာ္မ်ားကို ထိုေဒသ၏ ေခၚတြင္မႈအရ ကိုယ္စားေတာ္ဟု ေခၚတြင္ၾကပါသည္။
ဘုရားရွင္၏ ကိုယ္စားေတာ္ဟု တိုက္ရိုက္ဆိုလိုရင္း ျဖစ္မည္ဟု ထင္မိပါသည္။
ဂူအတြင္း ထင္ရွားသည့္ ေနရာမ်ားမွာ ေရႊဥမင္ေစတီ၊ တရားက်င့္ဂူ ၊ ၀ကၤပါလမ္း၊
တံခြန္တိုင္သမၺဳေဒၶဘုရား၊ ေခၽြးထြက္ ကိုယ္စားေတာ္၊ ဆုေတာင္းျပည့္ဘုရား၊
ဆင္ခ်ည္တိုင္၊ျမင္းခ်ည္တိုင္၊ မံဘုရားႀကီး၊ ေက်ာက္စည္-ေက်ာက္ေမာင္း၊ ေက်ာက္စက္တိုင္၊
ေဇာ္ဂ်ီေဆးႀကိတ္ေနရာ ၊ နတ္သမီးယက္ကန္းစင္၊ နတ္သမီးေရကန္ ႏွင့္ ဘုရားေစတီမ်ား
မ်ားစြာ ရွိၾကပါသည္။ၾကည္လိုက္ရေအာင္ေနာ္...
ဆင္ခ်ည္တိုင္
ယခင္ကေတာ့ ၀ါးလံုးႏွင့္လွန္းထိုးလွ်င္ အသံျမည္သည္ဟု သိရပါသည္။
ယခုအခါေတာ့ ေက်ာက္စက္ပန္းဆြဲမ်ားပ်က္စီးမည္စိုးသျဖင့္ ၀ါးလံုးျဖင့္ ထိုးခြင့္
မေပးေတာ့ပါ။
ယခုအခါေတာ့ လူခတ္မ်ားသျဖင့္ ေရမရွိေတာ့ပါ။ အေပၚမွ ေက်ာက္စက္ပန္းဆြဲမွ
ေရတစ္စက္ခ်င္းေတာ့ က်ေနပါသည္။
ဆိုၾကပါသည္။
ေညာင္ၾကတ္ပင္တန္းပါ။ အလြန္ႀကီးမားၿပီး သက္တမ္းအလြန္ရင့္ေနေသာ
ေညာင္ပင္ႀကီးမ်ားအရိပ္ကိုေရာက္ခဲ့ခ်ိန္တြင္ စိတ္ႏွလံုးေအးခ်မ္းမိပါသည္။
ေရခ်ိဳးခဲ့မလဲေတာ့မသိ။ ေခတ္အဆက္ဆက္ ဘယ္ေတာ့မွ ေရမခန္းဟု ဆိုၾကပါသည္။
ကၽြန္ေတာ္တို႔ေရာက္ခ်ိန္တြင္ေတာ့ ေရနည္းေနသျဖင့္ ေျမတူးစက္မ်ားျဖင့္ တူးျခင္း၊
ကန္ေဘာင္ျပန္လည္ျပဳျပင္ျခင္းမ်ားလုပ္ေနရပါသည္။
အစဥ္ထာ၀ရတည္ေအာင္ ျပဳျပင္ထိမ္းသိမ္းရပါမည္။ သဘာ၀ အလွအပကိုေတာ့
မပ်က္စီးေအာင္ ဂရုစိုက္သင့္ပါသည္။
ရွမ္းျပည္နယ္မွာ သဘာ၀အလွအပေတြေျမာက္မ်ားစြာ ရွိၾကပါသည္။
သူငယ္ခ်င္းတို႔ အေနျဖင့္ အလည္အပတ္သြားရင္း စိတ္လက္အပန္းေျပေစႏိုင္သလို
သမိုင္း၀င္ တန္ခိုးႀကီး ဘုရားမ်ားကို ဖူးေမွ်ာ္ရင္း ေတာင္းဆုျပည့္ႏိုင္ၾကပါေစ...
သူငယ္ခ်င္းတို႔ ေပ်ာ္ရႊင္ခ်မ္းေျမ႕ၾကပါေစ .................. ေနခရမ္း
ကိုေနခရမ္းခင္ဗ်ာ ဖ့ဘုတ္က ပ့ခ်္တစ္ခုအြက္ ကူးယူ ဖႁပြင့္ ပုပာခဗ်ာ credit ပးပာမယ္ခဗ်
ReplyDeleteယူပါေလ
Delete