Sunday, November 1, 2020


သီတင္းကြၽတ္လျပၫ့္ (အဘိဓမၼာ အခါေတာ္ေန့)
*******************************
ျမတ္စြာဘုရားက တာဝတႎသာ နတ္ျပည္မွာ နိမၼိတ ရုပ္ပြားေတာ္ ကိုယ္စား ထားခဲ့ၿပီး အဘိ ဓမၼာ တရားေတာ္ အက်ယ္ကို ဝါတြင္း သံုးလ ပတ္ လံုး ေဟာၾကားေတာ္ မူၿပီး တရား စစ္သူႀကီး ရွင္ သာရိပုတၲရာ ကိုယ္ေတာ္ျမတ္ႀကီးကို အဘိဓမၼာ တရားေတာ္ အက်ဉ္းခ်ဳပ္ကို တစ္ခ်ိန္ တည္းမွာ ေဟာၾကား သင္ျပ ေတာ္ မူၿပီး သီတင္းကြၽတ္ လျပၫ့္ေန့မွာ လူ႔ျပည္ကို ျပန္ဆင္း ခဲ့တဲ့ အထိမ္း အမွတ္ အေနနဲ႔ သီတင္းကြၽတ္ လျပၫ့္ေန့ကို အဘိဓမၼာ အခါေတာ္ေန့ အျဖစ္ သတ္မွတ္ ေခၚေဝၚ ခဲ့ၾကပါသည္။

အဘိဓမၼာ တရားေတာ္ အက်ယ္ဟာ အလြန္ ရွည္လ်ား မ်ားျပားတဲ့ အတြက္ ဝါတြင္း သံုးလ ပတ္လံုး မရပ္ 
မနား ေဟာ ၾကားမွ ၿပီးျပၫ့္စံု ေအာင္ ေဟာၾကား ႏိုင္မွာ ျဖစ္လို႔ လူ႔ျပည္မွာ တစ္ထိုင္ တည္း တေနရာ
တည္း ဆက္တိုက္ နာၾကား ႏိုင္တဲ့သူ မရိွလို႔ နတ္ျပည္မွာ နိမၼိတ ရုပ္ပြားေတာ္ ကိုယ္စားထား ေဟာ ၾကား ရတာ ျဖစ္ၿပီး လူသား ျဖစ္တဲ့ ျမတ္စြာဘုရား ကိုယ္ေတာ္တိုင္ ကေတာ့ လူ႔ျပည္ဆင္းၿပီး ကၠရိယာပုဒ္ ေလးပါး ညီၫြတ္ မ်ွတေအာင္ စံပၸါယ္ရင္း တရား စစ္သူႀကီး ျဖစ္ရံုမက အဘိဓမၼာ တရားေတာ္မွာ အထံု ပါရမီ ပါသူ လက္ယာေတာ္ရံ ရွင္သာရိပုတၲရာ ကိုယ္ေတာ္ ျမတ္ႀကီးကို အဘိဓမၼာ တရားေတာ္ အက်ဉ္းခ်ဳပ္ကို ေဟာျပေတာ္ မူပါတယ္။ 

ရွင္သာရိပုတၲရာ ကိုယ္ေတာ္ ျမတ္ႀကီးက တစ္ဆင့္ တစ္ျခား သာဝက ငါးရာ ကို မက်ဉ္း မက်ယ္ ျပန္လည္
 ေဟာျပ သင္ၾကား ေပးခဲ့ ပါတယ္။ ဒီ အထိမ္းအမွတ္ အေနနဲ႔ သီတင္းကြၽတ္ လျပၫ့္ေန့ကို အဘိဓမၼာ 
အခါေတာ္ ေန့ လို႔ ေခၚဆိုျခင္း ျဖစ္ပါသည္။ 

သီတင္းကြၽတ္ လျပၫ့္ေန့မွာ က်င္းပ ေလ့ ရိွတဲ့ ပြဲမ်ား ကေတာ့................
ပဝါရဏာ ပြဲ ။ ။ ပဝါရဏာ ရဲ့ အဓိပၸာယ္မွာ ဖိတ္ၾကားျခင္း၊ တိုက္တြန္းျခင္း၊ ေတာင္းပန္ျခင္း တို႔ ျဖစ္ေလ
သည္။ သာသနာ့ ၀န္ေဆာင္ ရဟန္းေတာ္ မ်ားဟာ ဝါကြၽတ္တာနဲ႔ သီတင္းကြၽတ္ လျပၫ့္ေန့မွာ “အရွင္ ဘုရားတို႔။ တပၫ့္ေတာ္သည္ သံဃာကို ဖိတ္ၾကား ပါဧ။္ ။ 

တပၫ့္ေတာ္ ဧ။္ အျပစ္ကို ျမင္ေသာ္လည္းေကာင္း၊ ၾကားေသာ္ လည္းေကာင္း၊ သံသယ ရိွလ်ွင္ ေသာ္လည္း ေကာင္း တပၫ့္ေတာ္အား သနားေသာ အားျဖင့္ ေျပာဆို သတိ ေပးၾကပါ။ အျပစ္ကို ကုစား ပါ မည္" ဟု ဖိတ္ၾကား တိုက္တြန္း ၿပီး ရဟန္းမ်ားက မိမိရဲ့ အျပစ္ မ်ားကို အျခား တစ္ပါး ထံမွာ မိမိ ရဲ့ သေဘာဆႏၵ အေလ်ာက္ ဖြင့္ဟ ေျပာဆိုၿပီး ၀န္ခ် ေတာင္းပန္ ၾကသလို သာသနာေတာ္ သန႔္ရွင္း တိုးတက္ ေရးအတြက္ အျပဳသေဘာ ေဆာင္ၿပီး ေဝဖန္ သံုးသပ္ ၾကသၫ့္ ပြဲလဲ ျဖစ္ ေပသည္။ အလြန္ပင္ ဒီမိုကေရစီ နည္းလမ္း က်န 
စည္းစနစ္ ေကာင္းလွေသာ ပြဲပါေပ။


မီးျမင့္မိုရ္ ပြဲ ။ ။ သီတင္းကြၽတ္ လျပၫ့္ေန့ ညေနမွာ နတ္ျပည္ ကေန လူ႔ျပည္ ကို ဆင္းအ လာ လျပၫ့္ဝန္း နဲ႔အတူ ေကာင္းကင္မွာ တင့္တယ္စြာ ဖူးျမင္ရတဲ့ ျမတ္စြာဘုရားကို နတ္လူ အမ်ားက ပူေဇာ္တဲ့ အေနနဲ႔ ဆီမီး မ်ားနဲ႔ ပူေဇာ္ ၾကတဲ့ အထိမ္းအမွတ္ အေနနဲ႔ အိမ္၊ ေက်ာင္း၊ တန္ေဆာင္း မ်ားမွာ ဆီမီး၊ မီးပံုးမ်ား ထြန္းၫွိ ပူေဇာ္ၾကသလို ဘုရားေစတီ မ်ားမွာလဲ ပြဲမ်ား ျပဳလုပ္ၿပီး မီးျမင့္မိုရ္ပြဲမ်ား ျပဳလုပ္ ၾကပါသည္။ 

ပုဂံၿမိဳ႔ ျမင္းကပါ ဂူေျပာက္ႀကီး ဘုရားက ပန္းခ်ီ ကား တြင္ ဗုဒၶ ျမတ္စြာ ဘုရား တာဝတႎသာမွ သကၤသနဂိုရ္ ျပည္သို႔ သက္ဆင္းပံု ပန္းခ်ီကို ေတြ့ရသၫ့္ အတြက္ မီးျမင့္မိုရ္ပြဲ ကို ပုဂံေခတ္ တည္းက က်င္းပခဲ့သည္ဟု ယူဆ ႏိုင္ေပသည္။

ဘုရားပြဲေတာ္၊ နိဗၺာန္ေဈးပြဲေတာ္မ်ား၊ သက္ႀကီး ပူေဇာ္ပြဲႏွင့္ ဆရာကန္ေတာ့ပြဲမ်ား စသည္တို႔ ကိုလည္း ျမန္မာႏိုင္ငံ တစ္ဝွမ္း က်င္းပေလ့ ရိွၾက သည္မွာ ယေန့တိုင္ ျဖစ္ေလသည္။

သီတင္းကြၽတ္ လကို တူရာသီ ဟု ေခၚၿပီး ခ်ိန္ခြင္ရုပ္ သ႑ာန္ နကၡတ္ ထြန္းပ ေလသည္။ ထိုမ်ွ မက ၁၂ လ ရာသီတြင္ ေန့တာ နဲ႔ ညတာ တူညီေသာ တစ္ခုတည္းေသာ လလဲ ျဖစ္ေလသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ကင္းဝန္ 
မင္းႀကီးက “ သီတင္းကြၽတ္ၿပီ တူရာသီ အာသ၀ဏီ ရိွန္ဝါရႊန္း၊ ၾကာမ်ိဳးလည္းစို မီးျမင္းမိုရ္ ဗဟို အခ်ာထြန္း” ဟု ဖြဲ႔ဆို ခဲ့ေလသည္။


ကိုယ္စိတ္ႏွစ္ျဖာ က်န္းမာခ်မ္းသာၾကပါေစ။

သီတင္းကြၽတ္လ သည္ ျမန္မာတို႔ ၏ ၁၂ လရာသီတြင္ သတၲမ ေျမာက္လျဖစ္ၿပီး ဝါတြင္းကာလ၏ ေနာက္ဆံုးလျဖစ္ပါသည္။ ရာသီခြင္မွာ တူရာသီ ျဖစ္ၿပီး အႆဝတီၾကယ္ ႏွင့္ လမင္း တို႔ စန္းယွဉ္ကာ မြန္းတၫ့္ၾကသည္။ 

ဤရာသီ ၏ ပန္းမွာ ၾကာျဖဴပန္း (Nymphaea Lotus) ျဖစ္ပါသည္။ ယင္းတို႔ကိုပင္ မႏုႆေဗဒ (Athropology) သေဘာအရ လူ႔ယဉ္ေက်းမႈ သမိုင္း ေၾကာင္းတစ္ခု အျဖစ္ ျမင္ႏိုင္ၾကပါသည္။ 

သီတင္းကြၽတ္လ ကို ေရွးျမန္မာ ေက်ာက္စာမ်ား၌ `သႏၲူလ´ ဟုေရးထိုး ၾကသည္ ။ ခ်ိန္ခြင္ပံု ၾကယ္တာရာ  နကၡတ္ တို႔  စုေဝးေသာ မိုးကာလဟုလည္းေကာင္း၊ ေတာင္သူလယ္သမား တို႔ စိုက္ပ်ိဳးထားေသာ စပါးပင္မ်ား သန္စြမ္းစြာ ေထာင္မတ္ေသာလ ဟုလည္းေကာင္း ပညာရိွမ်ား ဖြင့္ဆိုၾကပါသည္။

 ျမန္မာတို႔သည္ စိတ္ရင္း ရိုးသားတည္ၾကည္ၾကသူမ်ား ျဖစ္သည္ႏွင့္ အညီ စစ္မွန္ေသာ ဗုဒၶ သာသနာေတာ္ကို လြန္ခဲ့ေသာႏွစ္ေပါင္း မ်ားစြာကပင္ သိကၡာကာမ၊ ဂႏၴကာရက၊ ပရိယတၲိဝိသာရဒ၊ လဇၨီေပသလ စသၫ့္တစ္ျဖာ ဂုဏ္ေဝျဖာသၫ့္ သာသနာျပဳ ရဟန္းေတာ္မ်ားႏွင့္ တိုင္းခ်စ္ ျပည္ခ်စ္ မင္းတရားစစ္တို႔ေၾကာင့္ သက္ ၀င္ယံုၾကည္ ဆည္းကပ္ ကိုးကြယ္ခြင့္ ရၾကျပန္ေသာ အခါ ဗုဒၶျမတ္စြာ၏ အဆံုးအမ တရားေတာ္မ်ားႏွင့္ လိုက္ေလ်ာ ညီေထြစြာ ေအးခ်မ္းေပ်ာ္ရႊင္ဖြယ္ ေကာင္းေသာ လူေနမႈ ဘ၀မ်ားျဖင့္ ေလာကဓံ တရားမ်ားကို ရင္ဆိုင္ေက်ာ္လႊားႏိုင္ေသာ၊ ေရာင့္ရဲ တင္းတိမ္တတ္ေသာ စိတ္ႏွလံုးကို ေခတ္ အဆက္ဆက္ ပိုင္ဆိုင္ခဲ့ၾကသူမ်ားျဖစ္ၾကသည္။

ဤစိတ္ဓာတ္မ်ား အရင္းခံျဖင့္ ၁၂ လရာသီ ရိွသၫ့္ အနက္ လျပၫ့္ လကြယ္ ေန့တိုင္းတြင္ ရတနာ သံုးပါးအား ရည္စူး၍ အလႉ အတန္းမ်ား၊ ေကာင္းမႈကုသိုလ္မ်ား ျပဳလုပ္ေလ့ရိွၾကသည္။ 

သီတင္းကြၽတ္ မီးထြန္းပြဲေတာ္သည္ ျမန္မာ တို႔၏ ၁၂ ရာသီ ပြဲေတာ္မ်ားတြင္ ထင္ရွားေသာ ပြဲေတာ္ တစ္ခုျဖစ္ၿပီး ပြဲေတာ္ စတင္က်င္းပခဲ့သည္ အစဉ္အလာမွာ ဘုရားရွင္ သက္ေတာ္ထင္ရွား ရိွခဲ့စဉ္ အခါကပင္ ျဖစ္ပါသည္ဟု ေျပာဆိုႏိုင္ေကာင္းပါသည္။ 

အဘယ္ေၾကာင့္ ဆိုေသာ္ ယခုက်င္းပသၫ့္ သီတင္းကြၽတ္လ မီးထြန္းပြဲေတာ္ အစဉ္အလာမ်ားသည္ ယင္းမွတစ္ဆင့္ ကူးစက္ ဆင့္ပြားလာျခင္း ေၾကာင့္ ျဖစ္ပါသည္။ ယင္းေခတ္ အခါႏွင့္ ယခုေခတ္ အခါတို႔မတူေသာ္ ျငားလည္း ရည္ရြယ္ခ်က္မ်ား တူညီႏိုင္ ၾကမည္ပင္။

ဗုဒၶျမတ္စြာဘုရားရွင္သည္ သတၲမေျမာက္ ဝါကို တာဝတႎသာ နတ္ျပည္၌ ဝါကပ္ေတာ္ မူၿပီး မယ္ေတာ္ျဖစ္ခဲ့ဖူးေသာ သႏၲုႆီတ နတ္သား အား အမႈးျပဳ၍ စၾက၀ဠာေနရာ အႏွံ႔ မွ နတ္ျဗဟၼာ အေပါင္းတို႔ အား အဘိဓမၼာ တရားေတာ္ျမတ္ကို ေဟာၾကားေတာ္မူသည္။ 

သီတင္းကြၽတ္ လျပၫ့္ေန့  ေရာက္ေသာအခါ ဘုရားရွင္သည္ နတ္ျဗဟၼာ အေပါင္းၿခံရံကာ ေရႊေစာင္းတန္း၊ ေငြေစာင္းတန္း၊ ပတၲျမားေစာင္းတန္း မ်ားျဖင့္ စီခ်ယ္ အပ္ေသာ ရတနာေစာင္းတန္းျဖင့္ လူ႔ ျပည္ျဖစ္ေသာ သကၤႆနဂိုရ္ျပည္သို႔ ျပန္လည္ ဆင္းသက္ႂကြမန္းေတာ္မူသည္။ ဟု ဗုဒၶဘာသာစာေပ အ႒ကထာမ်ား က ဆိုၾကပါသည္။

ထိုအခါ သမယတြင္ ျပည္သူျပည္သား အေပါင္းတို႔က မီးရႉး မီးတိုင္မ်ား၊ မီးပန္းမ်ား၊ ဆီမီးမ်ား၊ ဆြမ္းပန္းေရခ်မ္း မ်ားျဖင့္ ကပ္လႉပူေဇာ္ၾကသည္။ တာဝတႎသာနတ္ျပည္ရိွ စူဠာမဏိ ေစတီေတာ္ ကိုလည္း ပူေဇာ္သၫ့္ အထိမ္းအမွတ္ျဖင့္ မီးပံုးမ်ားျပဳလုပ္၍ ေကာင္းကင္သို႔ လႊတ္တင္ ပူေဇာ္ၾက သည္။ ထိုကဲ့သို႔ ပူေဇာ္ၾကသည္ကို အေၾကာင္းျပဳကာ ယေန့ ေခတ္ အခါ တိုင္ေအာင္ ျမန္မာတစ္ႏိုင္ငံ လံုး၌ ႏွစ္စဉ္က်င္းပျပဳလုပ္ၿမဲ ျဖစ္သည္ဟု မွတ္သားရပါသည္။

ဗုဒၶ ၏ အဆံုးအမ၌ တည္ၾကေသာ ျမန္မာတို သည္ အသက္ ဂုဏ္ ဝါႀကီးသူ၊ ျမင့္ျမတ္သူတို႔ အေပၚတြင္ ငယ္သူ၊ နိမ့္က် သူတို႔ က ရိုေသေလးစား၍ ပူေဇာ္ ကန္ေတာ့ေလ့ ရိွၾကသၫ့္အတိုင္း ဝါကြၽတ္ေသာ အခ်ိန္ ဤထူးျမတ္ေသာ အခါသမယတြင္ တတ္ႏိုင္သမ်ွ ပူေဇာ္ သကၠာရတို႔ ျဖင့္ သက္ႀကီးဝါႀကီးမ်ား၊ မိဘ ဆရာမ်ားကို ပူေဇာ္ ကန္ေတာ့ၾကသၫ့္ ဓေလ့မ်ားကိုလည္း ေတြ့ျမင္ၾကရပါသည္။

ထို႔အျပင္ ဤအ ခ်ိန္ကာလသည္ ျမန္မာတို႔ ၏ တစ္ဦးကို တစ္ဦး ရိုေသေလးစားတတ္ေသာ သေဘာ၊ မာန္မာန ကို ႏိွမ့္ခ်တတ္ေသာ သေဘာ၊ အျပန္အလွန္ ေမတၲာေစတနာ ထားတတ္ေသာ သေဘာ စသၫ့္ အမ်ိဳးေကာင္း သားသမီး တို႔၏ ယဉ္ေက်း သိမ္ေမြ့ေသာ စိတ္ေနစရိုက္ကို ေဖာ္က်ူးျပသေနေသာ အမ်ိဳးဂုဏ္ ကို ျမႇင့္တင္ေပးေနသၫ့္ ရိုးရာ အစဉ္အလာ အခ်ိန္အခါ ျဖစ္သည္ႏွင့္ အညီ အစ္ကို၊ အစ္မမ်ား ညီငယ္ ညီမငယ္မ်ား အားလံုးတို႔သည္လည္း ေလာကသာရ ရခိုင္သူျမတ္ ေရးသၫ့္ ဆံုးမစာ အတိုင္း `ေကာင္းေသာအႀကံ၊ မွန္ေသာအက်င့္၊ သင့္ေသာအယူ၊ ျဖဴေသာႏွလံုး´ တို႔ ျဖင့္ သီတင္းကြၽတ္လ မီထြန္းပြဲေတာ္ကို ေပ်ာ္ရႊင္စြာ ပါဝင္ဆင္ႏြဲ ႏိုင္ၾကပါေစဟု ဤစာ၏ နိဒါန္း အခ်ီ အေနျဖင့္ ဆုေတာင္း ဆႏၵျပဳလိုက္ပါသည္။

ျမတ္စြာဘုရားရွင္ အေလာင္းေတာ္ကို မဟာသကၠရာဇ္ ၆၈ ခု၊ ကဆုန္လျပၫ့္ေန့ တြင္ မိခင္ မာယာေဒ၀ီ မွ ဖြားျမင္ေတာ္မူခဲ့ပါသည္။ ဖြားျမင္ေတာ္မူၿပီးသၫ့္ေနာက္ (၁၆)ႏွစ္ အရြယ္မွာ ယေသာ္ဓရာ ႏွင့္ ထိမ္းျမား လက္ ထပ္ေတာ္မူခဲ့ပါသည္။ 

အသက္ (၂၉)ႏွစ္မွာ သားေတာ္ ရာဟုလာ ကို ဖြားျမင္ေသာ ညမွာပင္ ကာမဂုဏ္ ၏ အျပစ္ တို႔ကိုေတြ့ၿပီး     ၿငီးေငြ့ေတာ္ မူသျဖင့္ နန္းစည္စိမ္ ႏွင့္တစ္ကြ အားလံုးကို စြန႔္လႊတ္ၿပီး ဥရုေဝလေတာ ကို ၀င္ခဲ့ပါသည္။ 

ဥရုေဝလ မွာ ပင္ပန္း ဆင္းရဲေသာ ဒုကၠရစရိယ အက်င့္ကို ၆ႏွစ္ ကာလပတ္လံုး က်င့္ခဲ့ပါသည္။ ဘုရား အေလာင္းေတာ္သည္ မဂ္ဉာဏ္ ဖိုလ္ဉာဏ္ႏွင့္ သဗၺၫုတ ဉာဏ္ေတာ္ အတြက္ မည္သို႔မ်ွ အေထာက္အကူ မျပဳေသာ ထို အက်င့္မ်ားကို စြန႔္လႊတ္ၿပီး မဇၩိမပဋိပဒါ ဆိုတဲ့ မဂၢင္ရွစ္ပါး အက်င့္ကို ကိုယ္ေတာ္ တိုင္ က်င့္သံုးေတာ္မူခဲ့ပါသည္။ 

ထို မဂၢင္ရွစ္ပါး အက်င့္ျဖင့္ ေဂါတမ ဘုရားရွင္သည္ မဟာသကၠရာဇ္ (၁၀၃) ခုႏွစ္၊ ကဆုန္ လျပၫ့္ေန့ မွာ 
သမၼာသမၺုဒၶ ဘုရားအျဖစ္ကို ေရာက္ရိွေတာ္မူခဲ့ပါသည္။ ဘုရားျဖစ္ၿပီးေနာက္-

(၁) ပလႅကၤ သတၲာဟ ။ ။ဘုရားျဖစ္ေသာ ေဗာဓိပင္ရင္းေနရာ (ပလႅင္) ထက္တြင္ ကဆုန္ လျပၫ့္ေက်ာ္ (၁) ရက္ေန့မွ (၇) ရက္ေန့ အထိ ဝိမုတၲိသုခ (သံသရာမွ လြတ္ေျမာက္ျခင္းခ်မ္းသာ) ကို ခံစားလ်ွက္ သီတင္း သံုးေတာ္ မူခဲ့ပါသည္။

(၂) အနိမိသ သတၲာဟ ။ ။ ေဗာဓိပင္၏ အနီး အေရ႔ွေျမာက္အရပ္ တၫ့္တၫ့္ (၁၄) လံ အကြာ ေနရာမွာ ကဆုန္ လျပၫ့္ ေက်ာ္ (၈) ရက္ေန့မွ (၁၄) ရက္ေန့ အထိ (၇) ရက္ ထပ္မံ သီတင္းသံုးေတာ္မူခဲ့ပါသည္။ 

ငါသည္ ပါရမီမ်ား ျဖၫ့္ခဲ့ေသာေၾကာင့္ ဤ ပလႅင္ထက္မွာ မာရ္ (၅) ပါးကိုေအာင္ျမင္ၿပီး ဘုရားျဖစ္ခဲ့ၿပီ ဟု 
ဆင္ျခင္ကာ ေျဖာင့္ေျဖာင့္ မတ္မတ္ ရပ္ေနေတာ္မူကာ အပရာဇိတပလႅင္ကို မမိွတ္ေသာ မ်က္စိျဖင့္ (၇) ရက္လံုး ၾကၫ့္ရႈ ၀မ္းေျမာက္ေနေတာ္ မူခဲ့ပါသည္။ (အ= မ။ နိမိသ= မ်က္စိမိွတ္သည္။ အနိမိသ= မ်က္စိမမိွတ္ပဲ)
(၃) စကၤမ သတၲာဟ ။ ။ ကဆုန္ လကြယ္ေန့မွ နယုန္ လဆန္း (၆) ရက္ေန့ အထိ (၇) ရက္တြင္ ေဗာဓိပင္ 
ပလႅင္ နဲ႔ အနိမိသ သတၲာဟ အၾကား စႄကၤံေလ်ွာက္ေတာ္မူကာ (၇) ရက္ ထပ္မံ သီတင္းသံုးေတာ္မူခဲ့ပါသည္။ 

ယင္းေနရာမွာ နတ္တို႔က “ ရွင္ေဂါတမသည္ ေဗာဓိ ပလႅင္၌ တပ္မက္ေနေသးသည္၊ ဘုရား စင္စစ္ မျဖစ္ေသး” ဟု ယံုမွား သံသယျဖစ္ၾကသည္။ ထို ယံုမွားေပ်ာက္ေစရန္ ေရ အစံု၊ မီး အစံု ယမကျပာဋိဟာ ျပေတာ္မူခဲ့ပါသည္။ စႄကၤံ ႂကြရင္း တရားဆင္ျခင္၊ ဖလသမပတ္ ၀င္စားေသာေၾကာင့္ စကၤမ သတၲာဟ ဟုေခၚပါ သည္။

(၄) ရတနာဃရ သတၲာဟ ။ ။ ေဗာဓိပင္၏ အေနာက္ေျမာက္ (၁၀) လံ အကြာတြင္ နတ္မ်ား ဖန္ဆင္း ပူေဇာ္ေသာ ရတနာ ေရႊအိမ္ထက္၌ နယုန္ လဆန္း (၇) ရက္ေန့မွ (၁၃) ရက္ အထိ အဘိဓမၼာ တရားေတာ္ကို ဆင္ျခင္ေတာ္မူပါသည္။ အဘိဓမၼာ ေရွးဦး (၆) က်မ္းကို ဆင္ျခင္ရာတြင္ ေရာင္ျခည္ေတာ္ ကြန႔္ျမဴးျခင္း မရိွေသးပါ။ ေနာက္ဆံုး ပ႒ာန္းေဒသနာ ေတာ္ႀကီးကို ဆင္ျခင္ သံုးသပ္ေတာ္မူေသာ အခါမွသာ ေရာင္ျခည္ေတာ္ (၆) သြယ္ ကြန႔္ျမဴး ထြက္ေပၚလာခဲ့ပါသည္။

(၅) အဇပါလ သတၲာဟ ။ ။ ဒီေနရာကို ဆိတ္ေက်ာင္းသမားေတြ ေနတဲ့ ေညာင္ပင္ လို႔ ဆိုပါတယ္။ ေဗာဓိ ပင္ ရဲ. အေရွ.ဘက္ (၃၂) လံ အကြာမွာ နယုန္ လဆန္း (၁၄) ရက္ေန့မွ နယုန္လျပၫ့္ေက်ာ္ (၅) ရက္ အထိ (၇) ရက္ သီတင္းသံုးေတာ္ မူပါတယ္။ ဒီေနရာမွာပဲ မာရ္နတ္ ရဲ. သမီး (၃) ေယာက္ ျဖစ္တဲ့ (တဏွာ၊ အရတီ၊ ရာဂါ) တို႔က ဘုရားရွင္ကို မိန္းမ မာယာျဖင့္ ျဖားေယာင္းဖို႔ ႀကိဳးစားခဲ့ၾကပါတယ္။ သို႔ေပးမယ့္ ဘုရားရွင္က တုန္လႈပ္ျခင္း မရိွခဲ့ပါဘူး။

(၆) မုစလိႏၵ သတၲာဟ ။ ။ ေဗာဓိပင္ ၏ အေရွ.ေတာင္ဘက္ (၁၅) လံ အကြာ၊ မုစလိႏၵာအိုင္ အနီး က်ဉ္းပင္ေအာက္မွာ နယုန္ လျပၫ့္ေက်ာ္ (၆) ရက္ေန့မွ နယုန္လျပၫ့္ေက်ာ္ (၁၂) ရက္ေန့ထိ (၇) ရက္ သီတင္းသံုးေတာ္ မူခဲ့ပါသည္။ ထိုေနရာကို သီတင္းသံုးစဉ္မွာ အခါမဲ့ မိုးရြာခဲ့ေသာေၾကာင့္ မုစလိႏၵာအိုင္ နဂါးမင္း သည္ တန္ခိုး နဲ႔ လိုတာကို ဖန္ဆင္းႏိုင္ေသာ္လည္း သူ၏ ပကတိ ကိုယ္ေတာ္ႏွင့္သာ ပါးျပင္း မိုးၿပီး ရာသီဥတုဒဏ္ကေန ကာကြယ္ပူေဇာ္ခဲ့ပါသည္။

(၇) ရာဇာယတန သတၲာဟ ။ ။ ေဗာဓိပင္၏ ေတာင္ဘက္ (၄၀) လံ အကြာ လင္းလြန္းပင္ရင္း မွာ နယုန္ လျပၫ့္ေက်ာ္ (၁၃) ရက္မွ ဝါဆိုလဆန္း (၄) ရက္ေန့ အထိ (၇) ရက္ ပတ္လံုး ဖလသမာပတ္ ၀င္စားပါတယ္။(၇) ရက္ျပၫ့္တဲ့ေန့ ဘုရားရွင္ အစာအာဟာရ မွီဝဲရန္ လိုအပ္ေနခ်ိန္မွာ ရာမညတိုင္း၊ ဥကၠလာဇနပုဒ္၊ ေပါကၠရ၀တၲီဇနပုဒ္မွ ကုန္သည္ ညီေနာင္ တဖုႆ၊ ဘလႅိက တို႔က ဘုရားရွင္ကို မုန႔္က်စ္ဆုပ္ ဆပ္ကပ္ခဲ့ပါသည္။ 

ယင္း ကုန္သည္ညီေနာင္ကို သံဃာ မရိွေသးသၫ့္ကာလျဖစ္သၫ့္ အတြက္ ေဒြဝါစိက သရဏဂံု (၂) ပါးကိုသာခ်ီးေျမႇာက္ခဲ့ပါသည္။ ဆံေတာ္ (၈) ဆူ စြန႔္ေတာ္မူပါတယ္။ ယင္း ဆံေတာ္တို႔ကို သူတို႔၏ အရပ္ျပန္ေရာက္ေသာအခါ ေစတီထဲမွာ ဌာပနာျပဳခဲ့ေၾကာင္း မွတ္သားရပါသည္။

ဗုဒၶစာေပမ်ား အရ ျမတ္စြာဘုရားသည္ ပထမ ဝါကို မိဂဒါဝုန္ မွာ ဝါကပ္ေတာ္မူၿပီး ဒုတိယဝါ၊ တတိယဝါ၊ စတုတၴဝါ တို႔ကို ရာဇၿဂိဳဟ္ျပည္ ေဝဠုဝန္ေက်ာင္း၊ ပဉၥမဝါ ကို ေဝသာလီျပည္၊ ဆ႒မဝါ ကို မကုဠေတာင္ စေသာ ေနရာဌာနမ်ားမွာ ဝါကပ္ေတာ္မူခဲ့ပါသည္။ သတၲမဝါကို တာဝတႎသာနတ္ျပည္မွာ ဝါကပ္ေတာ္မူၿပီး မယ္ေတာ္ျဖစ္ခဲ့ဖူးေသာ သႏၲုႆိတ နတ္သား ကို အမွဴးထားကာ တာဝတႎတာ နတ္ျပည္ရိွ ပင္လယ္ကသစ္ပင္ရင္း ပ႑ုကမၺလာ ျမေက်ာက္ျဖာထက္တြင္ အဘိဓမၼာ ေဒသနာေတာ္ ကို ဝါတြင္းသံုးလ ပတ္လံုး အသံမစဲ ေဟာေတာ္မူခဲ့ပါသည္။ မယ္ေတာ္ မိနတ္၊ ေက်းဇူးဆပ္၊ ေဟာလတ္ဘိဓမၼာ ဟုလည္း ေရွးလူႀကီးသူမမ်ား ေျပာဆိုေရးသားခဲ့ၾကပါသည္။

ဝါဆိုလျပၫ့္ေက်ာ္ (၁) ရက္ေန့မွ သီတင္းကြၽတ္ လျပၫ့္ေန့ အထိ ရက္ေပါင္း (၉၀) ၊ ဝါတြင္း (၃) လ - မွာ
၁။ ဓမၼသဂၤဏီက်မ္း ကို (၁၂) ရက္
၂။ ဝိဘင္းက်မ္း ကို (၁၂) ရက္
၃။ ဓာတုကထာက်မ္း ကို (၆) ရက္
၄။ ပုဂၢလပညတ္က်မ္း ကို (၇) ရက္
၅။ ကထာဝတၴုက်မ္း ကို (၈) ရက္
၆။ ယမိုက္က်မ္း ကို (၂၀) ရက္
၇။ ပ႒ာန္းက်မ္း ကို (၂၅) ရက္  ေဟာေတာ္မူခဲ့ပါတယ္။

အဘိဓမၼာ တရား ေဒသနာေတာ္ကို နည္း (၃) နည္း ျဖင့္ ေဟာၾကားခဲ့ပါသည္။
(၁) အတိဝိတၴာရ ေဒသနာ (အက်ယ္နည္း)
ဗုဒၶျမတ္စြာသည္ မယ္ေတာ္ကို ေက်းဇူး ဆပ္လိုျခင္း၊ မိဘေက်းဇူးကို သတၲဝါတို႔ နားလည္ေစလိုျခင္း ၊ အဘိဓမၼာ တရားကို အစအဆံုး တစ္ထိုင္တည္း ေဟာၾကားလိုျခင္း၊ အစ အဆံုး တစ္ထိုင္တည္းေဟာမွ နာၾကားရေသာ တရားနာသူတို႔ အက်ိဳးထူး ရႏိုင္ျခင္း၊ အဘိဓမၼာေဒသနာေတာ္၏ က်ယ္ဝန္း နက္နဲမႈကို သိေစလိုျခင္း၊ လူတို႔ သက္တမ္းႏွင့္ သံုးလေလာက္ ေဟာမွ ကုန္ႏိုင္မၫ့္ တရားျဖစ္သၫ့္ အတြက္ လူတို႔ ဣရိယာပုထ္   ျဖင့္ ေဟာသူေရာ နာသူပါ မေနႏိုင္ျခင္း တို႔ေၾကာင့္ အဘိဓမၼာ အက်ယ္နည္းကို တာဝတႎ သာနတ္ျပည္၌ ေဟာရျခင္းျဖစ္ပါသည္။

(၂) အတိသေခၤပေဒသနာ (အက်ဉ္းနည္း)
ျမတ္စြာဘုရားသည္ လူသားျဖစ္ေတာ္မူသၫ့္ အတြက္ ဆြမ္းခံျခင္း ဆြမ္းစားျခင္း ေရခ်ိဳး သန႔္စင္ျခင္း စသည္ ျပဳလုပ္ရန္ နိမၼိတ ရုပ္ပြားေတာ္ကို အဓိ႒ာန္ျဖင့္ ဖန္ဆင္းၿပီး လူ႔ျပည္သို႔ ႂကြေတာ္မူရာတြင္ ဟိမ၀ႏၲာ စႏၵကူးေတာ၌ ေန့သန႔္စင္ (အနားယူ) ေတာ္မူပါတယ္။ ထို စႏၵကူးေတာတြင္ အရွင္သာရိပုတၲရာ မေထရ္သည္ ျမတ္စြာဘုရား အား ၀တ္ႀကီး ၀တ္ငယ္ ျပဳစု ခစားခိုက္ ျမတ္စြာဘုရားက ရွင္သာရိပုတၲရာ အား အဘိဓမၼာ တရားကို အက်ဉ္းခ်ဳပ္နည္းျဖင့္ ေဟာေတာ္မူပါသည္။

(၃) နာတိ ဝိတၴာရ နာတိသေခၤပ ေဒသနာ (မက်ဉ္း မက်ယ္နည္း)
အရွင္သာရိပုတၲရာက ျမတ္စြာဘုရား ေဟာခဲ့သၫ့္ အက်ဉ္းနည္းကို တပၫ့္ ရဟန္း ငါးရာတို႔အား မက်ဉ္း မက်ယ္ နည္းျဖင့္ ျပန္လည္ ေဟာေတာ္မူပါသည္။ ေနာက္တစ္ေန့တြင္ အရွင္သာရိပုတၲရာက တပၫ့္ရဟန္း ငါးရာကို ေဟာၾကားေသာ အဘိဓမၼာ ေဒသနာေတာ္အား ျမတ္စြာဘုရား ထံေမွာက္၌ ျပန္လည္ တင္ျပ အ စစ္ေဆး ခံရာ ျမတ္စြာဘုရားက နားေထာင္၍ လက္ခံ အတည္ျပဳ ေတာ္မူခဲ့ ပါသည္။

ဤသို႔ျဖင့္ အဘိဓမၼာ ေဒသနာေတာ္ႀကီးသည္ ခုနစ္ဝါေျမာက္ျဖစ္ေသာ မဟာသကၠရာဇ္ ၁၀၉ ခု ဝါဆို လျပၫ့္ေက်ာ္ (၁) ရက္ မွ သီတင္းကြၽတ္ လျပၫ့္ေန့ အထိ (၃) လ အတြင္း နည္း (၃) နည္းျဖင့္ လူ႔ျပည္၊ နတ္ျပည္ တစ္ၿပိဳင္တည္း ေပၚထြန္းခဲ့ပါသည္။

ဗုဒၶျမတ္စြာဘုရားရွင္သည္ အဘိဓမၼာ ေဒသနာေတာ္ကို ေဟာၾကားၿပီး တာဝတႎသာနတ္ျပည္မွ သကၤႆနဂိုရ္ျပည္ သို႔ သီတင္းကြၽတ္ လျပၫ့္ေန့တြင္ ဆင္းသက္ေတာ္ မူခဲ့သျဖင့္ ထူးျမတ္ေသာေန့ အျဖစ္သတ္မွတ္ၾကပါသည္။ 

ဘုရားရွင္ ဆင္းသက္ႂကြမန္းလာသည္ကို ရည္စူးၿပီး ဘုရားရွင္အား ပူေဇာ္ေသာ အားျဖင့္ ဆီမီးထြန္းကာ မီးထြန္းပြဲ က်င္းပေသာ အစဉ္အလာသည္ ေရွး ဘိုးေဘးဘီဘင္မ်ား လက္ထက္ ကပင္ ရိွခဲ့ပါသည္။ ထို႔အျပင္ဘုရားရွင္သည္ မယ္ေတာ္ျဖစ္ခဲ့ဖူးေသာ နတ္သားကို တာဝတႎသာ နတ္ျပည္၌ အဘိဓမၼာ ခုႏွစ္က်မ္း ကို ေဟာၾကားေတာ္မူၿပီးေနာက္ သီတင္းကြၽတ္ လျပၫ့္ေန့တြင္ လူျပည္သို႔ သက္ဆင္းေတာ္ မူသည္ကို အေၾကာင္းျပဳလ်ွက္ ဤေန့ကို “ အဘိဓမၼာ အခါေတာ္ေန့ ” ဟု သမုတ္ကာ အဘိဓမၼာ ရြတ္ဖတ္ ပူေဇာ္ပြဲမ်ားလည္း  
က်င္းပၾကပါသည္။

တစ္နည္း ဆိုလ်ွင္ သီတင္းကြၽတ္ လျပၫ့္ေန့ကို “ ဘုရားဆုပန္ေန့ ” ဟူ၍လည္း ေခၚဆိုႏိုင္ပါတယ္။ ဘုရား 
ရွင္ တာဝတႎသာမွ ဆင္းသက္ေတာ္ မူေသာအခါ လက်ာဘၤက္ ေရႊေစာင္းတန္းက နတ္ေဒ၀တာမ်ား၊ လက္ဝဲဘက္ ေငြေစာင္းတန္း က ျဗဟၼာမ်ား ၿခံရံလိုက္ပါကာ ကိုယ္ေတာ္တိုင္ အလယ္က ပတၲျမားေစာင္း တန္းျဖင့္ ဆင္းသက္ေတာ္မူပါသည္။ 

ထိုသို႔ နတ္ျဗဟၼာမ်ား ၿခံရံလိုက္ပါ၍ ဆင္းသက္ေတာ္ မူလာသၫ့္ ဘုရားရွင္၏ တုႏိႈင္းဖြယ္ မရိွ တင့္တယ္ျပၫ့္ စံုေသာ အသေရ ေတာ္ကို ဖူးျမင္ၾကရေသာအခါ (၃၆) ယူဇနာ အတြင္းရိွေသာ ပရိသတ္ အားလံုး ဘုရားကို အားက်၊ ဘုရားျဖစ္ခ်င္ စိတ္ေတြ ေပၚလာကာ ဘုရားဆု ကို ေတာင္းၾကပါသည္။ ထို႔အတြက္ေၾကာင့္ “ ဘုရားဆု ပန္ေန့” ဟုေခၚဆို ထိုက္ပါသည္။

သီတင္းကြၽတ္ လျပၫ့္ေန့တြင္ ဝါတြင္းသံုးလ ကုန္ဆံုး ကြၽတ္လြတ္ေသာေန့ျဖစ္သျဖင့္ ဝါဆိုေတာ္ မူၾက ကုန္ေသာ သံဃာေတာ္ အရွင္ျမတ္တို႔ လြတ္လြတ္ ကြၽတ္ကြၽတ္သြားလာ သီတင္းသံုးႏိုင္သၫ့္ အခြင့္အေရးကို ရရိွၾကပါသည္။ ထိုေန့အထိ ဝါဆိုၾကသၫ့္ သံဃာမ်ားသည္ အလြန္ အက်ိဳးထူးေသာ ကထိန္ အလႉကို ခံယူထိုက္ေသာ အခြင့္အေရး လည္းရရိွၾကပါသည္။

အခ်ဳပ္အားျဖင့္ ဆိုရေသာ္ ...

သီတင္းကြၽတ္ လျပၫ့္ေန့သည္ ရဟန္းေတာ္မ်ား ဝါကြၽတ္ေသာေန့၊ အျပစ္ရိွက ေျပာၾကားပါရန္ အခ်င္းခ်င္း  ဖိတ္ပန္ အမႈျပဳၾကေသာ ပဝါရဏာေန့၊ ဘုရားရွင္ တာဝတႎသာ နတ္ျပည္၌ အဘိဓမၼာ တရားေတာ္ကို  ေဟာ ၾကားၿပီးေျမာက္ ေအာင္ျမင္ေတာ္မူေသာ အဘိဓမၼာ အခါေတာ္ေန့၊ နတ္ျဗဟၼာ အေပါင္းၿခံရံလ်က္ တာဝတႎသာမွ သကၤႆနဂိုလ္ျပည္သို႔ ဆင္းသက္ေတာ္မူေသာေန့၊ ထိုသို႔ ဘုရားရွင္ ဆင္းသက္ ေတာ္မူသည္ကို 
ရည္စူး ပူေဇာ္ေသာ အားျဖင့္ ဆီးမီး စသၫ့္ ထြန္းၫွိ ပူေဇာ္ေသာေန့၊ ျဗဟၼာနတ္ လူ သံုးဘံု သူတို႔ ဘုရားရွင္အား အတူတစ္ကြ ၾကည္ျဖဴပူေဇာ္ေသာေန့၊ နတ္လူ အမ်ား ဘုရားဆု ပန္ေသာေန့ စေသာ ဂုဏ္ထူးဝိေသ သ အဖံုဖံုႏွင့္ ျပၫ့္စံုေသာ ေန့ထူးေန့ ျမတ္ ပင္ ျဖစ္ပါသည္။

ဤကဲ့သို႔ ေန့ထူး၊ ေန့ျမတ္မွာ ဓမၼမိတ္ေဆြ သူေတာ္ေကာင္းမ်ား အားလံုး သတိပ႒ာန္ တရားေတာ္မ်ားကို နာယူက်င့္ႀကံ အားထုတ္ႏိုင္ၾကသျဖင့္ ဒုကၡခပ္သိမ္း ကင္းၿငိမ္းရာ အၿမိဳက္ နိဗၺာန္ ကို ရႏိုင္ၾကပါေစဟု ဆုေတာင္းၿပီး ဤေဆာင္းပါးကို နိဂံုး ခ်ဳပ္လိုက္ရပါသည္။
အသ်ွင္ဉာဏုတၲရ (သီရိလကၤာ)
ဓမၼ ၏ စာမ်က္ႏွာမွ ကူးယူေဖာ္ျပပါသည္။

No comments:

Post a Comment

COMMENT ေလးမ်ားေပးၿပီး ေဆြးေႏြးေပးပါအံုး...
COMMENT ေပးရန္blogger အေကာင့္ျဖင့္ျဖစ္ေစ၊
Name/ URL(လိပ္စာတစ္ခုခု)ျဖင့္ျဖစ္ေစ၊ အမည္မေဖာ္လိုလွ်င္
Anonymous ျဖင့္ျဖစ္ေစ ေဆြးေႏြးနိုင္ပါသည္။

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...