Saturday, June 29, 2013

ကမၻာ့ သက္တမ္းအရင့္ဆံုး က်မ္းစာတစ္ေစာင္ကို အီတလီ တကၠသိုလ္၌ ေတြ႔ရွိ


ေရာမ ေမ    ၂၉
အီတလီႏုိင္ငံ ဘုိေလာ့ဂ္နာ တကၠသိုလ္၌ ေတြ႕ရွိခဲ့ေသာ Torah အမည္ရွိ ကမၻာ့သက္တမ္း အရင့္ဆံုး က်မ္းစာသည္ ဂ်ဴးဘာသာ၏ အေရးႀကီးဆံုး က်မ္းစာ ျဖစ္ႏုိင္ေျခရွိေၾကာင္း ၎တကၠသိုလ္မွ ေျပာၾကားခဲ့သည္။
အဆုိပါ တကၠသိုလ္တြင္ ၁၈၈၉ ခုႏွစ္က စာၾကည့္တုိက္မွဴး အျဖစ္ တာဝန္ထမ္းေဆာင္ခဲ့သူ လီယုိနယ္လို မိုဒိုနာသည္ ယင္းက်မ္းစာကို စစ္ေဆးခဲ့ၿပီးေနာက္ ၁၇ရာစုႏွစ္က ေရးသား ျပဳစုထားျခင္း အျဖစ္ မွားယြင္းစြာ သတ္မွတ္ခဲ့သည္ဟု သိရသည္။
သို႔ရာတြင္ တကၠသိုလ္ အာဏာပိုင္မ်ားက ယင္းက်မ္းစာကို ကာဗြန္ျဖင့္ သက္တမ္း ရွာေဖြခဲ့ရာ ၎က်မ္းစာသည္ ႏွစ္ေပါင္း ၈၅ဝ ေက်ာ္ခန္႔က ေရးသား ျပဳစုထားသည့္ က်မ္းစာ ျဖစ္ႏုိင္ေၾကာင္းႏွင့္ ၎ကို တန္ဖုိးမျဖတ္ႏုိင္ေသာ ေရွးေဟာင္း အေမြအႏွစ္တစ္ခု အျဖစ္ ဆက္လက္ ထိန္းသိမ္းသြားရန္  ေဆာင္ရြက္သြားမည္ဟု  ဟီးဘ႐ူး တကၠသိုလ္မွ ပါေမာကၡ တစ္ဦးျဖစ္သူ မာ႐ူယုိ ပီရာနီက ေျပာၾကားခဲ့သည္။ ထုိ႔ျပင္ ပီရာနီသည္ ယင္းက်မ္းစာကို မၾကာေသးမီက ျပန္လည္ စစ္ေဆးမႈ ျပဳလုပ္ခဲ့ရာ အေရွ႕တုိင္း ေဘဘီလံု လူမ်ဳိးမ်ား၏ ႐ိုးရာကို မွီျငမ္းထားေသာ က်မ္းစာဟု ယူဆရေၾကာင္း ၎က ေျပာၾကားခဲ့သည္။

No comments:

Post a Comment

COMMENT ေလးမ်ားေပးၿပီး ေဆြးေႏြးေပးပါအံုး...
COMMENT ေပးရန္blogger အေကာင့္ျဖင့္ျဖစ္ေစ၊
Name/ URL(လိပ္စာတစ္ခုခု)ျဖင့္ျဖစ္ေစ၊ အမည္မေဖာ္လိုလွ်င္
Anonymous ျဖင့္ျဖစ္ေစ ေဆြးေႏြးနိုင္ပါသည္။

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...